Myshelg och spännande tisdag

Ursäkta min dåliga uppdatering, trots att mina dagar för det mesta är ganska innehållslösa. Jag har dock haft trevliga dagar nu i helgen då jag i fredas åt lunch med Linn och Christelle, mysigt. Kvällen avslutades med mycket god middag hos pappsen, grillning och rosévin för att fira pappas efterlängtade semester.

Lördagen spenderades tillsammans med pappa, Neo, Mika och Mie, vi tog en promenad och sedan på eftermiddagen kom Tobbe och lite senare några vänner till pappa och Mie och deras barn. Vi grillade gott och hade trevligt. Kvällen slutade med att vi sov kvar, detta har inte inträffat på en tag.. Det var mysigt att äta frukost tillsammans med familjen.

Söndagen tillbringades först i gamla stan där vi åt glass. Det är nämligen så att Neo har en egen fan-club och ju fler som går med desto mer glass får vi i gamla stan. Dock tyckte Neo att det var "läksigt" som han säger, så vi tog bilen till Skansen. Det var betydligt mysigasre tyckte han. Vi kollade på djur och Neo fick åka lite bilar och så. Vid 17.00 var vi på väg hem och vi bestämde oss för att köpa mat från Ruccola. Mums.

Nu är det måndag jag ska inte göra något. Jätteskönt! Behöver förbereda mig inför imorn. Jag ska nämligen på 2 arbetsintervjuer. Äntligen har mitt eviga jobbsökande gått ett steg närmre ett jobb. MEN jag ska inte hoppas på för mycket men der vore skönt att få ett jobb snart.

Imorn kommer jag se ut som en riktigt affärskvinna. Jag är inte riktigt van vid det men det kommer nog kännas bra!

Dagen imorn kommer verkligen vara lång, vilket innebär en väldigt trött Emilia i slutet. Första intervjun är kl 10.00 och sedan lunch med min moster och sedan sista intervjun kl 15.00. Jag ska nog ägna resten av min dag till att slänga in en tvätt eller två och sedan gör lite ansiktsmasker och måla naglarna och lite sånt, måste ju se bra ut imorn!

Hörs lite senare, då ska jag berätta lite om mina (enda) planer för resten av sommarn!

Ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback