2 månader...

...sen sist, ja e de faktiskt så länge. Kollade när senaste inlägget var skrivet och det stod "2 manader". Mycket har hänt. Som ni kanske redan visste så var min pappas fru gravid och nu har jag fått en lillasyster, Mika, hon är jätte söt. Dessutom har jag flyttat, både jag och min mamma, jag har flyttat till Tobbe av många anledningar och min mamma har flyttat från min barndomsort.. lite tråkigt faktiskt, men någon gång måste man ta steget, det är jobbigt men sånt är livet.

Jag har äntligen bara 1 år kvar i skolan, det har verkligen gått underbart fort, och vi har redan fått testa studentmössor! Känns så skönt, men samtidigt lite jobbigt, vad ska man göra sen?

Som ni vet har jag, sedan jag började färga håret, alltid varit brunett, men jag har under sommaren lyckats bli blond, mitt hår har växt, haha jag vet vad ni tänker mina små vänner, ska vi rösta?, haha ett internskämt. MEN nu är ja inte blond och långhårig utan jag tog steget, klippte av håret och har nu kort hår, känns väldigt konstigt men det är verkligen skönt, ångrar mig inte för fem öre! Dessutom bestämde jag mig för att färga mitt hår i min riktiga hårfärg men istället blev de lila-rött-brunt men efter att jag tvättat håret 4 gånger tonades det ner så förhoppningsvis kommer min riktiga färg snart!

Skolan, jo den funkar, men som vanligt är jag extremt skoltrött och vill hellre ligga hemma och glo på tv eller liknande, men då tar jag mig i kragen och ändrar inställning, har ju faktiskt bara 1 år kvar! Jag lyckas bra och kämpar, har väl lite för höga krav på mig själv dessutom.. men det är sånt man får jobba med.

Sen har ju faktiskt mina underbara vänner, Ida och Sara fyllt 18! och som ni kanske redan vet firar vi, i vårt kompisgäng, maffigt, man ska få de bästa av de bästaste. Så Idas dröm om att rida gick i uppfyllelse vi åkte ut till Tyresö, ida visste för övrigt inte vart vi skulle för hon hade ögonbindel och hörlurar, och red i två timmar, det var verkligen underbart och sedan fick vi låna ett matrum och kök där vi gjorde i ordning idas favoritmat! Den dagen var perfekt...


Igår firades Sara, för dom som inte känner Sara så är hon en riktig pryl människa, såfort hon får tillfälle köper hon något. Så vår present till henne fick bli en massa skönhetsprylar + en middag med sushi. hon blev jätte glad! Under kvällen gjorde vi ansiktmasker, vi hade så otroligt kul, alla hade olika och alla var vita utom Saras som var med chocklad så hon var helt brun och hon smorde in sig i hela ansiktet, då menar jag till och med ögonlocken, sen gick vi runt i underkläder, och jag i min body, kände mig som en stor bebis brevid mina vänner i sexiga underkläder och med en otroligt sexig ansiktsmask. Kvällen var bra även om den inte slutade som den borde men de e en annan historia.

Idag har jag varit trött, har verligen slappnat av, har legat i sängen och läst filosofi, spelat The Sims 2 ( ja, jag vte lite töntigt men de e så kul) och ätit nachochips! haha, har bara varit uppe när jag skulle äta, kände verkligen att jag bhelvde en sån här dag, funderar på om jag ska börja skriva min novell, som för övrigt är sista skriv uppgiften i Svenska C, ikväll för jag ska jobba hela nästa vecka efter skolan.

Vet ni vad? För någon månad sen sökte jag jobb på HM men fick beskedet att, eftersom jag inte är 18 får jag inte jobba där, hatar att fylla år så sent, vad tänkte mina föräldrar med?, men då fick jag istället reda på att jag fick jobba på inventeringen i november! jag blev såklart jätteglad. För nu har jag större chans att få jobb där sen när jag fyllt år! JIPPI..

Men nu funderar jag på om jag inte ska ta en dusch och sedan pilla lite på novellen!

Ha en trevlig kväll!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback