Söndag - fel dag att plugga

Hej och god morgon!
Vaknade tidigt idag, förvånadsvärt.. Igår hade vi som sagt middag med Niklas och Carro. Vi hade jätte trevligt! Dom kom hit runt fyra, så åkte vi pch handlade på coop vinsta, när vi kom hem sisådär två timmar sneare började vi med maten. Receptet kommer senare i inlägget.

Sen gjorde vi massor med goda drinkar. Och spelade Guitar hero, jag va helt klart bäst! (vi körde easy och Tobbe hard, kan vara därför som jag var bättre =) ) Våra gäster blev kvar här så nu ligger dom och Tobbe och sover, jag kunde inte sova så jag tänkte jag skulle börja skriva på Svenska uppgiften eftersom den ska vara inne på tisdag och jag har fortfarande inte börjat.

Idag är en sån dag då maskaran ligger långt under ögonen och håret står åt alla håll och kanter, man har på sig mjukisbyxor och ser allmänt trött ut.. Sånna dagar är tillåtna, ibland!



Här kommer recepten på maten och drinkarna
Permesangratinerad kyckling med klyftpotatis, pepparsås och sallad
 
900g kyckling
25g permesan
5dl ströbröd
1dl bladpersilja
2 ägg
1msk vetemjöl
-
10 potatisar
olivolja
-
Krispsallad
Ruccuola
-
olivolja
1 citron
2 krukor basilika
2 vitlöksklyftor
salt
peppar 
-
Knorr färdigsås 

Gör såhär:
Blanda ägg och mjöl, blanda sedan ströbröd, persilja och permesan i en annan skål. Doppa sedan kycklingen i först ägg blandningen och sedan i paneringen. Lägg dom sen i en oljad form och ställ i ugnen (250C) i ca 20 minuter. Potatisen skär du i klyftor och lägger dom i en annan oljad form och ställer i ugnen i 25 minuter. Lägg salladen i en skål och skölj den. Blanda alla ingredienser till dressingen och mixa med en stavmixer eller liknande. Värm sås så varm du vill ha den!
Färdigt att servera!
image87


Banana daiquiri
2 banener
1 dl ljus rom
4 dl apelsinjuice
2 dl lime drinkmix
1 dl banan likör
Mixa med stavmixern!
image88

Rom och cola
50 cl rom (special gjord av Niklas)
3 dl cola
image89

Kan ej namnet
50 cl ljus rom
1,5 dl apelsinjuice
50 cl päron loka

Kan ej namnet nr2
50 cl jägermeister
1,5 dl hallonsoda


Jätte smarriga drinkar värda att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback