ISVAK

Nu är det äntligen gjort, det fruktade isvaks badet är nu gjort!
Efter att inte ha sovit nått i natt gick jag hemifrån klockan kvart i 7 och halv åtta hoppade Karro på mitt tåg.



image249
 
Checka packningen...


När vi kom till slussen träffade vi Olle, vi trodde att detbara skulle vara vi där så vi började fantisera om hur bra Micke skulle tycka att vi var! Men när vi kom dit visade det sig att de var några till.. men totalr var vi 3 tjejer och 10 killar typ, varav två inte badade..

Meningen var att man skulle gå 10 meter ut på isen tills den sprack och sen skulle vi använda vänstra isdubb och sen blåsa i visselpipan, sen kasta upp Hansa linan och sen den högra isdubben. SEN kravla sig upp..

Tror ni att jag gjorde det? Svaret är NEJ.

Jag Karro och Sara hoppade i från bryggan. Sara började, men det visade sig vara en dum idé, Sara fick panik, då menar jag verkligen PANIK. Tycker så synd om henne. Och efter henne var det jag, jag föreställde mig att det skulle vara -10 grader(jag vet att vattnet är till is då) och självklart fick jag panik inna jag hoppade i, så jag slapp göra allt man skulle, huvudsaken var att jag hoppade i. Men eftersom jag ville komma därifrån så fort som möjligt slapp jag linan runt midjan, så min kära lärare Micke höll mig i handen hela tiden, känner mig som en bebis.

Sen bastade vi, det var hur skönt som helst. sen fick Karro för sig att hoppa i igen. så det gjorde hon, är så stolt!

Innan vi hoppade kollade vi självklart på de andra i klassen. Vad är vår klass utan roliga händelser? INGET.
Ilhan fick för sig att han skulle ta en egen tripp på isen och göra sig ett eget hål.. HMM.. Han gick där och sen när han skulle hoppa ångrade han sig eftersom hålen skulle bli för litet, men då roppar Ludde,
"Hoppa ändå!"
Så det gjorde han och bara det ena benet åkte igenom vilket resulterade i att han fick sår på hela det benet.

Sen när Samuel skulle göra, näst sist.. Sprick isen redan ibörjan.. Stackars honom, det hande kunnat hände vem som helst och det hände just honom (han är lite överviktig).

NU ska jag klä på mig lite för snart ska vi ha middag för Rosanna.

Hon hälsar Puss och Kram

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback