Att kämpa...

Det finns många sätt att kämpa och olika saker att kämpa för.. Att se nära vänner må dåligt är en sak då bör kämpa för att ändra det som tynger vännen. Man kan också välja att kämpa för sig själv. Jag har upplevt båda. Att kämpa är viktigt men framför allt jobbigt, för man måste ha ett mål man måste jobba med det och om livet känns tungt är det inte det man vill tänka på. Även om man gärna vill kan man ibland inte.


En viktig sak att tänka på är att om man har det jobbigt så blir man lätt självupptagen man tänker inte på det själv men omgivningen gör, det är inte ditt fel, men till det utomstående kan jag bara säga att det viktigaste man har i jobbiga situationer är sina vänner, om vännerna sviker är det jobbigare att komma på benen... men hur bra är då vännerna som sviker pga. att det blir för jobbigt, tänk på det.


Anledningen till varför jag skriver detta är för att jag såg ett bildspel om en vän till mig, och "historia" om hennes kamp mot anorexia. Det fick mig att tänka, för jag vet hur det är att bli lämnad och det sista jag vill är att andra kommer göra så för sina vänner, så snälla ni, lämna aldrig en vän för att det blir jobbigt, hjälp istället. jag lovar att det lönar sig.



Kommentarer
Postat av: carina

Ja hjälper, ja lämnar inte och ja finns där i vått och torrt!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback