Händelserika dagar

Igår gjorde jag mycket. Började med att köra svärmor och svärfar till Arlanda, lyckostarna skulle till Santorini, så nu är dom där.. På vägen hem åkte vi och hämtade min älskade symaskin! Åkte hem en stund eftersom min älskling var hungrig. Sen bar det iväg till NetonNet för att byta min mixer som hade gått sönder och efter det till IKEA!!! jag kööpte massor mer roliga saker till hemmet, kuddar, lampor och köpsredskap bland annat.

Lycklig som jag var åkte vi hem och jag fick börja pyssla, tycker sånt är jättekul :D Sedan ringer Ida och undrar vad jag ska göra, skulle tränat men det blev att jag åkte hem till henne och bakade två pajer med henne, Sara och Alex, dom blev sådär goda, eller vad säger ni? ;) Den första var en limepaj, den hade säkert varit jättegod om inte det var matpajsbotten.. den andra var en citron och marängpaj, som var god men var lite för söt och mäktig.. det blev så mycket marängsmet över att vi var tvungna (?) att göra vanliga maränger också..
 



Kvällen slutade hemma hos Tea där vi kollade på Desperate Housewives, dubbel avsnitt. Sen tog vi en promenad till pendeln. Åh va skönt tänkte jag tills jag insåg att det tog typ 40 minuter.. jag missade pendeln som grädden på moset. Men men tillslut kom jag hem och sov gott bredvid min trötta älskling.

Imorse vaknade jag av att jag mådde jätteilla, måste varit pajerna och att jag drack 2 dagar gammal mjölk (dels det och så tål jag inte mjölk...) Men det gick över tillslut och då satte jag och Joanna oss ute i solen och åt frukost. Efter att jag tvättat och fixat lite så pkte vi till Vällingby och kollade lite, och köpte, en vit klänning med broderad i ryggen från Åhléns som jag ska ha på midsommar, men eftersom jag köpte en vitklänning så kommer det säkert regna...

Vi åt en jättegod sallad till lunch och sedan åkte vi hem, har kollat på Mean Girls och snart ska vi vaxa benen, AJ!

Ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback