Semesterplaner

Som sagt har jag inte jättemycket planer denna sommar, vilket känns både skönt men konstigt. Jag brukar nämligen alltid ha ett fullbokat schema. Italien sen en dag senare jämtland och sen hemma 1 eller 2 dagar och sen landet. Brukar för det mesta vara hemma kanske sammanlagt 1 vecka per sommarlov. Men denna sommar är annourlunda.

För det första så tog jag studenten vilket innebär att jag inte har något sommarlov... Om det är bra eller dåligt har jag inte riktigt bestämt mig för än. Men det lär jag väl märka när hösten kommer och jag egentligen skulle ha höstlov och liknande.. Då kommer jag nog sakna att vara ledig lite.

Förra veckan köpte jag en ny kalender och bestämde mig för att nu jävlar skulle jag börja planera eftrsom man kan säga att mitt nya liv börjar nu. JAg har nämligen aldrig varit bra på att planera, eller jo men jag skriver aldrig upp det så nu ska jag verkligen göra det. Det har gått bra hittils och nu ser jag att mina veckor faktiskt inte är så innehållslösa. Jag tror dessutom att det kan vara bra för mig att stressa ner lite genom att ta ur all planering från huvudet till kalenderna så att jag kan kolla i den varje gång jag ska göra något nytt. Perfekt!

Nu till mina planer.

Den 22 juli ska vi åka till landet tillsammans med 16 andra, släkt till Tobbe kan man säga. Det kommer bli spännande då det finns ca 6 sängar och 1 toalett som har förmåga att krångla ganska mycket, det kommer säkert bli stopp så att man inte kommer kunna gå på toa. Vi ska i alla fall spendera 4-5 dagar där och jag tror att det kommer bli roligt.

På måndagen kommer pappa och Ida och hämtar mig för vi ska åka till Göteborg. Det ska verkligen bli mysigt, det var så länge sen jag pappa och Ida gjorde något tillsammans. Sista gången var i julas när vi gick på julmarknaden i gamla stan, det var väldigt myisgt.

Vi ska gå på Liseberg och vi ska även gå på spa. Det är nämligen så att jag och Ida fick en SmartBox i julklapp av pappa. Då får man välja en av 50 olika upplevelser i olika städer. Då är det ju perfekt att göra det när vi är i Göteborg, dels för att vi för en gångs skull är tillsammans och för att det finns ca 10 saker att välja på i Göteborg och typ 25-30 i Stockholm, det var lite svårt att välja då.

       


Vi har valt att gå till Energikällan spa där vi ska få en spa-ansiktsbehandling. Underbart. Resten av tiden i Göteborg kommer, om det är fint väder, att tillbringas på stranden och kanske kolla lite i affärer och äta god mat. Jag ser verkligen fram emot den resan!



När vi sedan kommer hem på torsdagen så har jag förhoppningsvis ett jobb. Om så inte är fallet så kommer restan av Augusti tillbringas i Italien eller åt att söka jobb.

Det var det.

Ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback